Kan je op een pc geluid instellen als je in Hotmail een e-mail ontvangt?

Mijn tablet laat een luid 'bimbam!' horen als ik een e-mail via Hotmail (Outlook) ontvang. Mijn pc geeft echter geen kik en dat vind ik vervelend. Ik zou daar ook een geluid van willen horen als er mail binnenkomt. Kan dat? Ik heb Windows 7 op mijn pc en gebruik Chrome.

6 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (2)

Dat kan niet met webmail, maar wel als je jouw hotmailaccount importeert in een vast mailprogramma zoals Thunderbird of Outlook 2013 of 2016. In zo'n vast programma kun je aangeven dat er een geluidssignaal gegeven wordt als er een nieuw bericht is binnengekomen.
Amadea
6 jaar geleden
Voor Chrome zijn er apps (zelfde als add-ons bij Firefox) voor hotmail notificatie. Ik ga deze eerst proberen (zie link)

Toegevoegd na 23 minuten:
Die app werkt prima. Ook Gmail en nog een stel webmail diensten (*). Heeft wel een interval dat je moet instellen, default 10 minuten. Om te checken of 'ie het doet even op 1 minuut gezet. Je kunt er ook mee mailen (lezen/schrijven) en hij is er ook voor Firefox.

* Hotmail, Gmail en alle andere Web-based maildiensten die ik ken, hebben ook gewoon mailservers: POP, IMAP, en SMTP. Soms lastig de adressen daarvan te vinden, maar je kunt dus zonder die app. Server adressen zoeken, en invoeren. Maar ik hoor erg slechte verhalen over de standaard mailclient van Windows. Heb zelf ook een W-7 computer, maar die mailer laat ik ongebruikt. Plenty alternatieven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij mij is het minimum interval 15 minuten. Dat vind ik wel erg lang. Ik heb voor verschillende email accounts verschillende geluidssignalen ingesteld.