Wat is een goeie dvd brander/maker?

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een dvd... Maar goeie software vinden met srt ondersteuning en maar hopen dat je geen adware's of virussen oploopt is nog kei lastig! Wie heeft er voor mij suggesties?
Er zijn zat gratis programma's alleen welke is de beste? Ik vind het niet erg als er ergens een keer een watermarkje voorbij komt zolang het maar niet storend is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou tegenwoordig een optische drager afraden, een *.mkv met het srt bestand erin gemuxed is tegenwoordig heel makkelijk te doen en speelt bij mij overal zonder enig probleem. Zelfs op een niet jail-break ATV-4 met Infuse als betaalde app gaat zo'n bestand als de brandweer(!)

Antwoorden (1)

Geen van de schappelijk geprijsde autoring pakketten, laat staan de gratis versies(geen idee overigens welke dat zou moeten zijn) kunnen ge-keyde subtitles weergeven laat staan die van het srt formaat. Het doorgaans gebruikelijke vobsub formaat wat feitelijk blauw gekleurde bmp bestanden zijn met witte ondertitels vormen de basis voor een schakelbare ondertitel in een DVD, het sst bestand vormt de andere helft, deze is de tijdcode referentie voor welk bmp bestand moet worden afbeeld op welk tijdstip. Er zijn een hoop goeie betaalde subtitle editors zoals EZTitle, Bonne-Nuite, Spot. Maar volgens mij kan het SubtitleWorkshop ook iets betekenen.
Vanuit een professioneel perspectief gebruik ik Sonic Scenarist(tegenwoordig Rovi) om DVD's en BluRays te authoren, dit defacto beste authoring software ter wereld kan ik je echter niet aanraden, niet omdat het zo geweldig is, maar omdat het nukkige pakket zo'n steile leercurve kent dan je eerder een boeing 747 leert vliegen en van de grond krijgt dan dat je een fatsoenlijke DVD uit Scenarist krijgt.

Ergo, Scenarist is een goede zo niet het beste DVD authoring-pakket, maar eentje die ik je niet kan aanraden, maar zover wel de enige die op een fatsoenlijke manier die ondertitels erin kan keyen.