Wat gebeurt er allemaal als ik mijn laptop reset?

ik wil mijn laptop resetten omdat hij traag word en heb hem 3 jaar en is nooit gereset dus wou is een keer doen zodat hij sneller word. Maar heeft het ook nog zin om windows 7 opnieuw te installeren of is dat dan zinloos?

Toegevoegd na 2 minuten:
heb er trouwens ook not spyware/malware opstaan dusja is voor mij ook nog een reden

Weet jij het antwoord?

/2500

Een reset is niet het juiste woord, maar ik begrijp wel wat je bedoeld maar een reset zoals je denk ik je hoofd heb houdt het totaal opnieuw installeren van je laptop dus alles er af en er weer op dat is dus inclusief windows 7 dus alles er zo vers op alsof hij uit de fabriek kwam Dat houdt in heel windows 7 en alle bij geleverde programma's op het moment dat je hem voor het eerst kreeg er weer op komen zoals hij was toen je hem niet gekocht had. Maar dat houdt ook in dat er allerlei trail software weer opnieuw wordt geinstalleerd zoals bijv een virus scanner of bijv een microsoft office trail pakket ik denk dat je al weet wat een fabrieks herstel is ? want eigenlijk is dat de enige optie waarmee je full proof de zaak weer snelller kan maken. een reset naar een eerder moment (systeem herstel) of het simpelweg window 7 opnieuw installeren zonder dat je de ander programma's eraf haalt is waarschijnlijk vergeefse moeite. een fabrieks herstel is de makkelijkste en beste optie Daarna zijn deze stappen nodig ; stel meteen nadat je fabrieksherstel proces klaar is welke virus scanner je gaat gebruiken gooi eventueel de oude proefversie er af. Blijf windows updates binnenhalen en check nadat er een pakket is geinstalleerd of er daarna nog meer zijn. bedenk dat een nog niet helemaal geupdate windows trager kan lijken dan eerst maar dat wordt wel beter. kijk naar andere zogenaamde proef versies die er op staan office pakketen etc Maar let op dat je zeker in het begin merkgebonden software nog niet weggooit Dus heb je bijvoorbeeld een acer laptop gooi dan zeker niet software weg dat acer in de naam heeft. zoals bijvoorbeeld iets in de strekking van acer recovery backup systeem audio en video opties o.i.d Herinstalleer ( na de virus scanner malware scanner) en eventueel google chrome o.i.d De zwaarste game/applicatie die je laptop aankan. een eigenlijk te zware game mag ook wel. deze helpt je vaak meteen met zaken als directx en en andere updates van windows zoals frameworks etc die officieel onder de optionele downloads vallen op die manier haal je de juiste binnen en hoef je daar niet over na te denken welke je wel en niet wilt/moet hebben. De "te zware game" kan je later wel weer er af halen , de zaken die voor de game moesten worden geinstalleerd blijven dan toch op je systeem zitten en dat scheelt wel in het zoeken naar updates de rest mag je zelf weten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100