Hoe twee routers in 1 huis in te stellen?

Hoi allemaal,

Wij hebben thuis twee routers staan: Beneden een Experiabox V8 van KPN en (omdat het internet op zolder vaak erg zwak is) op zolder een Sitecom WLR-4001. Nu gebeurd het heel vaak dat de sitecom er ineens mee stopt en je, ondanks dat je verbonden bent, geen internet hebt. Wie kan me vertellen hoe je het zo in kan stellen dat beide routers goed werken? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
ronron1212
7 jaar geleden
Ik denk dat je beter een versterker kan kopen dan een tweede router
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron Hebben we ook, maar is vaak erg sloom en wordt niet meer gebruikt. Op de momenten dst het internet van de tweede routed het doet werkt het vaak ook prima, maar soms doet hij het dus niet. (na uit en inschakelen wel weer)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
versterker repeaters aanschaffen is het slechtste advies wat je kunt krijgen... voor een hoop geld je snelheid gehalveerd... nee echt top. Zet die Sitecom in bridged mode en je bent van het gedoe af... zonder erg technisch te worden in routed mode zonder enige routing loopt je CAM vol met gevolg een crash... Bridge = geen CAM nodig = geen crash tot gevolg... Geen dank!
ronron1212
7 jaar geleden
@RoqueTrader hier werkt het prima.Zijn trouwens erg goedkoop

Antwoorden (1)

Netwerkstekker in de sitecom in een lan poort ipv wan poort. DHCP uitzetten in de sitecom.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Huh?!? Waar zegt de vraagsteller dat de kabel in de WAN poort zit? Mis ik iets?!?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nergens. Maar is een veelgemaakte fout als er een router achter een router geplaatst is. In het begin werkt het wel totdat dhcp elkaar gaat tegenwerken. Dus mijn inziens is het niets geks wat ik zeg. En als jij nou gewoon een antwoord geeft op deze goeie vraag ipv een waardeloze reactie, dan kan de vraagsteller er misschien nog iets mee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Hedgehog Kabel zit inderdaad in de WAN poort, bedankt voor je waardevolle antwoord(en), ga er mee aan de slag!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan. Vergeet niet om DHCP in de sitecom router uit te zetten. Anders heb je alsnog kans op geruzie tussen de routers.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En je kunt de Sitecom een vast IP-adres geven buiten de DHCP-range van de Experiabox zodat je altijd weet hoe je hem kunt bereiken.