waarom kan ik internet explorer niet verwijderen, ook al wordt dit niet meer ondersteund door windows?

bij het opruimen van mijn c-schijf zie ik een aantal programma's die ik niet meer gebruik maar die ik ook niet kan verwijderen : internet exploreren, defender enz...
Ik krijg een melding over "Trust" enz... dus verwijderen mag niet.
Maar internet explorer wordt niet eens meer ondersteund door Windows, dus men zou toch veronderstellen dat verwijderen toegestaan is.
Is er geen achterpoortje waardoor verwijderen toch kan lukken?

7 jaar geleden
in: Software
1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Gewoon via, programma's verwijderen toch? Maar dan onder windows programma's.
Ritsuka
7 jaar geleden
Windows stopt alleen met het ondersteunen van OUDERE versies van Internet Explorer: https://www.microsoft.com/nl-nl/windowsforbusiness/end-of-ie-support
IE 11 is op moment van schrijven de nieuwste, en daar blijf je gewoon updates voor ontvangen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Windows Defender zou ik niet verwijderen, tenzij je zelf een goed antivirus programma draait: http://nl.ccm.net/faq/1641-windows-defender-uitschakelen-in-windows-10

Het beste antwoord

Internet Explorer is een vast onderdeel van Windows. Daarom kun je het alleen uitschakelen (Via Configuratiescherm -> Programma's).
Internet Explorer 11 wordt nog steeds ondersteund door Microsoft.

Toegevoegd na 7 minuten:
Internet Explorer is meer dan alleen een browser. De onderliggende technologie werkt achter een aantal interne Windows-processen, waaronder updating, de basis-Windowsfunctionaliteit, etc.
SimonV
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Microsoft edge wordt tegenwoordig meegeleverd
SimonV
7 jaar geleden
Dat klopt. Maar IE 11 is steeds ingebouwd, ook omdat sommige (oude) websites niet goed door Edge getoond worden. http://www.windowscentral.com/how-remove-internet-explorer-11-windows-10