hoe kan het dat dat wat ik met C Cleaner verwijder, de volgende dag terug op mijn C-schijf staat?

Ik heb met C-Cleaner 5 GB bestand van mijn laptop gekregen. Lekker... mijn c-schijf bleek overvol.
Groot was mijn verwondering dan ook toen in de dag nadien de melding kreeg dat er onvoldoende schijfruimte was. Ik heb mijn C-schijf bekeken, en idd het stond weer in het rood. Een uur later, zonder dat ik iets downloadde of zo, was ze zelfs helemaal vol.
En het rare is... als ik C Cleaner terug gebruikt, staat er niks meer van 5 GB bestanden die ik kan wissen... Ik vraag me dus af waar die 5 GB ineens vandaan komt. Heb al mijn C-schrijf doorzocht, maar zie er niet direct iets bij staan wat er voordien nog niet stond....

7 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb ooit WinDirStart gedownload.
Maak een kunstwerk van je harde schijf
WinDirStat geeft een grafisch overzicht van de harde schijf. Het gratis programma scant de harddisk en geeft een duidelijk totaalbeeld bestaande uit gekleurde vlakken.
https://windirstat.nl.softonic.com/
SimonV
7 jaar geleden
Softonic inderdaad nooit doen, tenzij er geen alternatief is. Waarom niet gelijk de link van de makers zelf (uit m'n antwoord)?
https://windirstat.net/ Daar heb je de minste kans op malware... -;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is niks mis met Softonic, maar je moet bij downloaden en/of installeren wel opletten! Anders krijg je inderdaad allerlei virusscanners, Chrome, e.d. mee op je computer. Als je op de goede knop drukt en op tijd de juiste vinkjes uit zet, dan krijg je precies het programma dat je wilt. Niets meer en niets minder.
Extra 'cadeautjes' krijg je ook bij bijv. CCleaner Panda-antivirus, Flash of Adobe Reader.
SimonV
7 jaar geleden
Niks mis met Softonic? Zelfs als ik alles uitermate oplettend uitvink, krijg ik soms malware en/of verandert m'n startpagina o.i.d. En ik ben niet de enige die dit overkomt. Goeie tip van Unchecky.
Ikzelf gebruik Kaspersky Internet Security, die doet het vanzelf. ;-)

Het beste antwoord

Er kan een programma zijn dat z'n cachebestanden steeds groter maakt en niet in Ccleaner opgenomen is.
Welk bestand dat is, achterhaal je misschien met WinDirStat. Het programma toont op overzichtelijke wijze welke soorten bestanden zoveel ruimte in beslag nemen.
http://www.computeridee.nl/downloads/systeem/windirstat

Daarnaast kan malware natuurlijk een rol spelen.
Te checken met bijvoorbeeld Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org/downloads/
SimonV