Ben ik redelijk safe bij het gebruiken van deze backup methode?

Hallo ,

Ik ben momenteel bezig met het uitvogelen hoe ik mijn backup bestanden kan laten controleren met SyncbackPro. Ik heb de volgende manier bedacht:

Ik heb een NAS die ik benader over SFTP. Met behulp van NetDrive mount ik de SFTP als een netwerkschijf. Vervolgens stel ik een backup taak in met Synbackpro. Ik geef daarbij aan dat Syncback de bestanden moet controleren tegen corruptie.

Wat Syncback dan doet is: Hij kopieert de bestanden naar de cache van NetDrive, NetDrive upload het vervolgens en vervolgens checkt syncback de bestanden.

Bestanden groter dan 50GB splits ik met WinRaR in stukken van 1 GB, omdat anders NetDrive vastloopt.

Nu lijkt dit mij vrij veilig om corruptie te voorkomen. Maar hoe denken jullie over? Zijn er nog verbeterpunten die ik zou kunnen overwegen

7 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja, als je een goede backup methode gebruikt, zoals een externe harde schijf of een cloudopslagdienst, ben je redelijk safe. Zorg er wel voor dat je regelmatig backups maakt en dat je deze op een veilige locatie bewaart.
Bronnen:
een maand geleden