Hoe kan ik mijn acer laptop resetten zonder een cd?

Ik heb thuis een acer laptop die helemaal vol zit met troep. Nu zou ik deze graag willen resetten, maar ik heb overal gelezen dat je hier een cd voor nodig hebt. Mijn cd kan ik nergens vinden.Ik hoef geen van mijn bestanden op deze laptop te behouden dus alles mag eraf (dus hoef ook geen back-up te maken). Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je zou Hirens boot kunnen downloaden op een CD branden, of on een stick zetten. daarmee kan je de schijfschoonmaken en er dan wat anders opzetten, bv Linux Zorin of zo

Antwoorden (2)

Ik weet niet welke besturmingsysteem je hebt, maar dit zou moeten helpen. http://us.acer.com/ac/en/US/content/windows81-clean-install
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf als besturingssysteem Windows 7
Meestal heeft acer een recoverypartitie ipv een cd. Als in de handleiding van de laptop kijkt zou je moeten terugvinden hoe je dze recoverypartitie kan aanspreken.

Vervolgens doorloopt je laptop opnieuw hetzelfde proces als wanneer je hem voor het eerst aanzette en installeert zichzelf automatisch opnieuw.

Nog beter is een oem-windows-cd te pakken zien te krijgen. Dan installeer je windows 'clean' zonder alle bloatware van acer. Wat je dan wel nog moet doen is de drivers van je laptop op de website van acer downloaden en installeren.