Keuzelijst excel weergeeft waardes. Hoe moet dat?

Ik wil een keuzelijst maken in excel waarbij gekozen kan worden uit woorden. Bijvoorbeeld aarbei, appel en melk. Deze woorden (lees: keuze) wil ik dan in een andere cel een waarde laten vertegenwoordigen die daar wordt weergeven. Door het maken van de keuze komt er dan ergens anders een waarde. Hoe moet dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wil je de keuze maken met een knop of door een waarde ergens in te vullen?

Antwoorden (1)

Door het invoegen van een keuzelijst via het menu ONTWIKKELAAR (engels: combobox in het menu DEVELOPER). Zie het plaatje hoe je het object moet invullen.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Misschien begrijp ik het verkeerd maar welk plaatje kan ik dan bekijken om te zien hoe het moet?
paulus811
7 jaar geleden
Ai, plaatjes blijft een probleem in gv. Heb het nu 5x geprobeerd maar het verschijnt niet. Ik zal later (zit nu op de gv app) proberen het toe te lichten.