Hoe houdt ik fotos in icloud als ik ze van mijn iphone verwijder?

Klopt het dat als ik ze ik eerst opsla op bv de laptop, ze dan in de Icloud zet, ze dan bewaard blijven als ik ze van de Iphone afhaal?

Toegevoegd na 3 uur:
en heb je uberhaupt elders opslag nodig als je iets in de cloud zet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.5K
Z512099
7 jaar geleden
Als je foto's verwijderd op iPhone, gaan ze ook weg op alle andere apparaten die verbonden zijn met iCloud, dat wordt ook vermeld.

Het beste antwoord

Beste ...,

U haalt een paar zaken door elkaar; u kunt van de foto's op de iPhone (en heel veel andere zaken) een back-up maken middels iTunes, op zowel de laptop (dus lokaal) als in de cloud (dus iCloud).

Zodra je een back-up maakt lokaal op de PC/laptop vd iPhone. Dan hoef je ze niet meer op de iCloud op te slaan (en vice versa, dus als je op de iCloud een back-up maakt, hoeft het niet meer lokaal op de PC/laptop). Je kan er wel voor kiezen om het op beide locaties op te slaan (in dat geval maak je eerst een back-up op de PC/laptop en daarna een iCloud back-up).

Alleen moet je je bedenken dat alleen maar één soort back-up automatisch wordt gesynchroniseerd (in dit geval de iCloud back-up). M.a.w. de wijzigingen die je daarna toebrengt op je iPhone (zoals extra foto's schieten), zijn dan niet meer automatisch opgeslagen op de PC/laptop.

Om terug te komen op jouw vraag; het volstaat om op de PC/laptop jouw foto's op te slaan OF op de iCloud. Bedenk wel dat jouw iPhone leidend is voor iCloud, dus als je een foto verwijderd van jouw iPhone, gaat hij ook van jouw iCloud weg.

Wat je kan doen (om dat te voorkomen) is lokaal op de PC/laptop het opslaan, dan is het wel veilig om jouw iPhone te wissen. En dan kan je ooit met een kabeltje de opgeslagen back-up weer terug halen naar jouw iPhone (en dus ook alle foto's).

Bedenk wel (nogmaals!) dat het 'slechts' een momentopname is wat je op de PC/laptop lokaal hebt opgeslagen, dus wijzigingen die je daarna aanbrengt worden niet lokaal opgeslagen, tenzij je dat zelf in iTunes doet/laat doen (en dan is dat weer een momentopname van dat moment).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt het is me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik snap het nu!