Hoe komt het dat mijn pc zijn harde schuif is opgedeeld in 3 delen en hoe kan ik dit oplossen?

Hallo

Als ik "Windows verkenner" open en naar "deze computer" ga, dan zie ik dat mijn harde schuif is opgedeeld in 3 delen, ik heb hier en daar al horen zeggen dat hij is opgedeeld in 3 "partities". Hoe kan ik dit oplossen? Hoe kan ik deze delen terug samenzetten in 1 deel?

Dank

Picture for question
7 jaar geleden
in: Software
1.5K
capthavoc
7 jaar geleden
wat staat er in die schijven ?
aan de hand daarvan kan je vaak wel uitvinden
waarvoor het is/was

Antwoorden (1)

Mogelijk is er bij installatie van het besturingssysteem automatisch een "Door het systeem gereserveerde partitie" aangemaakt. Dit is meestal een verborgen partitie en die partitie is nodig voor opstarten en herstel van Windows. Het advies is deze partitie niet te verwijderen.

Het wel of niet aanwezig zijn van je schijf E is meestal een keuzemogelijkheid bij de installatie van het besturingssysteem. Je kunt eventueel bestanden van Schijf E gaan verplaatsen naar C en jouw lokale schijf E zou je eventueel kunnen samenvoegen met C. Dat kan bijvoorbeeld met een hulpprogramma als Minitool Partition Wizard Free. Daarmee kun je ook partities groter of kleiner maken.
Beter is om je schijf E te behouden en te gebruiken voor opslag van documenten en bestanden. Je C schijf is dan voor je besturingssysteem Windows en het installeren van programma’s. Dit is gemakkelijker bijvoorbeeld bij het maken en terugzetten van backups.