Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een waarde toekennen aan een cel in Excel?

Beste,

Ik ben op dit moment bezig met de planning op mijn werk, en ik wil het voor ons allemaal een stuk eenvoudiger maken. Nu wil ik graag Excel gebruiken om een basisoverzicht te maken, om het voor ons allemaal een stuk eenvoudiger te maken.

Nu is het zo dat ik met contracten te maken heb, waar mensen niet boven mogen werken, maar eigenlijk ook niet onder.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om een waarde toe te kennen aan een cel in Excel, zodat Excel uitrekent hoeveel uur iemand werkt?

Een voorbeeld staat in de bijlage (het gaat om het idee ;)!).

Stel, persoon A heeft een contract van 10 uur per week. Hij staat zoals het er nu uitziet van maandag t/m zondag (nogmaals: fictief voorbeeld) ingepland van 6-9 (actie). 3 uur dus per dag. Dit zou betekenen dat hij 21 uur per week werkt. En dus te veel.

Is er een mogelijkheid dat Excel mij vertelt: "Persoon A werkt 21 uur per week" op basis van de waarden die ik aan de bepaalde cellen geef? Of moet dit echt handmatig uitgerekend worden?

Dank voor uw antwoord!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

als je het op de volgende manier doet:
Persoon maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag zondag totaal
A 3 3 3 3 3 3 3 21
B
C
D

Knippen plakken gaat niet echt goed
kolom A zet je dus de namen
rij 1 vanaf cel B tot en met H zet je de dagen en in Kolom I zet je de autosom van de rij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding