Kun je de fn-toets vastzetten op een Asus laptop?

Om het toetsenbord te gebruiken om volume en intensiteit e.d. aan te passen, dien ik eerst de fn-toets in te drukken. Op deze manier heb je vrijwel altijd twee handen nodig om ze te gebruiken, wat nogal onhandig is wanneer je je laptop net verplaatst of een kop koffie drinkt of iets dergelijks.
Een beetje een luxe probleem, maar niettemin zeer irritant.

Ik meen me te herinneren dat ik bij mijn HP-laptop de werking van de fn-toets vrij makkelijk kon omdraaien (dus fn indrukken om de functietoetsen te gebruiken, en niet-indrukken om volume aan te passen).

Voor Asus kan ik hier echter geen optie voor vinden op het wereldwijdeweb. Iemand een idee?
Mijn toetsenbord bevat geen numlock toets en er schijnt ook geen BIOS optie voor te zijn, aldus mede Asus gebruikers.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
5.4K
Amadea
7 jaar geleden
Je zou er een Aziatisch eetstokje bij kunnen gebruiken...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke Windows versie?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Windows 10

Antwoorden (1)

Je zou dit in je BOIS aan kunnen passen. Dit doe je door (meestal) bij het opstarten snel op de ESC-, F2, F10, F11 of F12 toets te drukken (afhankelijk van het model laptop). Je kunt vervolgens met de pijltjestoetsen navigeren door de BIOS, je zou 'Action Keys Mode' uit moeten zetten, het zou verholpen moeten zijn. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. Succes!