Hoe kan ik een Excel-tabblad met celverwijzingen verplaatsen van document A naar B, zonder dat alle cellen blijven verwijzen naar document A?

Ik heb een denk ik nogal technisch vraagje over Excel.

Ik heb circa dertig Excelbestanden met meerdere tabbladen.

Nu heb ik een soort overzichtstabblad gemaakt waarin de scores van de verschillende tabbladen overzichtelijk samenkomen; daarvoor heb ik verwijzingen gebruikt naar cellen in de andere tabs.
Dit overzichtstabblad heb ik nu voor 1 van de 30 bestanden ingesteld. Hoe kan ik het makkelijk kopiëren naar de andere 29? Als ik het tabblad rechtstreeks kopieer, maakt hij geen verwijzingen naar de tabs in het goede document, maar verwijzen alle celwaarden in het overzicht naar het eerste document.

Vb. Ik wil in B.xlsx de overzichtstab zetten uit A.xlsx, maar alle waarden verwijzen dan naar A.xlsx/....

Is dit op te lossen, of moet ik alles handmatig aanpassen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
5K

Antwoorden (1)

Ga in je Excel-document (met het gekopieerde werkblad) naar het lint Gegevens en klik op Koppelingen bewerken. Je ziet daar een verwijzing naar je originele bestand.
Klik op Bron wijzigen, en kies je huidige bestand. De verwijzingen naar het originele bestand worden nu verwijderd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een andere, minder nette manier, maar die meestal wel werkt:

Druk op CTRL-H en typ bij Zoeken naar: [A.xlsx] en laat Vervangen door leeg. Klik dan op Alles vervangen.
bamibal
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt Bamibal ;) De eerste methode werkt niet. Hij verwijdert de koppeling dan wel uit dat lijstje, maar de cel blijft dan naar A.xlsx verwijzen. De tweede optie werkt niet als ik hem laat vervangen door een lege ruimte, maar wel als ik de bestandsnaam van het bestand waarin ik dan werk invul, dus in het voorbeeld B.xlsx, Nog steeds semi-handmatig, maar dit maakt het in ieder geval wat sneller, dank!