Hoe kan ik online meerdere email accounts beheren?

Ik heb een aantal email accounts die ik met 1 programma wil kunnen beheren. Het zijn een aantal gmail accounts (ook van een werkgever die z'n email aan gmail heeft verbonden, dit kan helaas niet veranderd worden).
Ook heb ik via een eigen website (met mail mogelijkheden) een pop3 account.

Nu wil ik deze verschillende email accounts met 1 programma beheren, het liefst toegankelijk online.

Wie weet hier een goede mogelijkheid voor?

Thecis
8 jaar geleden
in: Software
6.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Op mijn tablet heb ik myMail, dat doet wat jij wilt. Maar is niet voor pc denk ik
Thecis
8 jaar geleden
@Ritsuka,
Dank voor het laten weten. Misschien dat ik wel iets soortgelijks kan vinden. Heel erg gewaardeerd!

Het beste antwoord

De simpele methode is om al je accounts in Gmail of outlook.com samen te brengen. Als je in 1 van beide al je accounts invoert, krijg je al je email binnen in Gmail of outlook.com.
Hetzelfde zou je ook kunnen doen binnen je eigen domein dat je blijkbaar hebt. Bijvoorbeeld door al de email van verschillende accounts doorsturen naar dat ene account van je website. Dat account maak je dan bijvoorbeeld aan in Outlook of Thunderbird. Je kan je email dan zowel via een programma ( Outlook b.v.) als via webmail benaderen (via je eigen domein).
Er zijn dus vele wegen die naar Rome leiden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar het gaat om de gulden weg. En die zoek ik. Het eigen domein heeft helaas een grootte van 100 Mb. Dus dit is helaas niet voldoende om alle mail naar toe te leiden. Het nadeel van webmails is dat je op elk apart moet inloggen. En dat bevordert het overzicht niet. Thunderbird, Outlook, etc slaat je gegevens lokaal op en dat heeft niet de voorkeur. het gaat om de oplossing zodat ik een webmail-oplossing heb met de eigenschappen van een lokaal email programma.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Webmail met de eigenschappen van een lokaal programma? Welke specifieke eigenschappen bedoel je hier dan mee? Alles in Outlook.com laten samenkomen lijkt mij dan een prima oplossing.
Thecis
8 jaar geleden
Mijn fout,ik had verkeerd gelezen. Dacht dat je gewoon Outlook bedoelde. Kan je vanuit outlook en gmail meerdere accounts samen laten komen en ook namens elk van die accounts mail versturen?
Zo ja,weet je wellicht ook hoe je dat voor elkaar krijgt. Met de tutorial die ik van gmail vond, kreeg ik de verbinding namelijk niet tot stand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vanuit elk account dat je toevoegt aan Outlook.com kan je ook email versturen. Als je een nieuw bericht aanmaakt kan je linksboven middels een klein pijltje kiezen vanuit welk account dat bericht verstuurd wordt. Met Gmail heb ik geen ervaring, maar ik twijfel er niet aan dat dat op gelijksoortige wijze werkt

Andere antwoorden (2)

Ik heb alle mails gekoppeld aan Thunderbird. Alle mail komt daar binnen. Je kunt dat maar op 1 pc doen omdat de mail fysiek op die pc staat. JE kunt me mails ook sorteren naar bepaalde mappen waarbij het niet uitmaakt via welke weg de mail binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Het hele probleem is dat ik al graag alle email ook wil kunnen inzien vanaf elke PC. Met Thunderbird (goed programma trouwens, ken het) heb je het inderdaad op 1 computer staan. Dit wil ik op dit moment vermijden.
Je kunt in GMail POP-accounts toevoegen. Daarnaast kun je ook andere GMail-accounts toevoegen. Daarmee heb je alle accounts in 1 GMailbox bij elkaar. Met regels kun je labels toevoegen zodat de mail herkenbaar is.

Een andere optie is om met een mailclient zoals Outlook te werken. Je kunt de mail van GMail ook via POP ophalen. Je kunt in de mailclient instellen dat er een kopie van de mail op de server moet blijven staan tot je de mail in de client verwijdert zodat je de mail op verschillende pc's kunt ophalen.

De meest gebruikelijke optie wanneer je overal bij de mail wilt kunnen is IMAP. GMail ondersteunt dit en Outlook ook. Je zou dus de mail van het POP-account kunnen ophalen met GMail en vervolgens alles vanuit GMail via IMAP in een mailclient beheren.