Is er een manier om met windows mappen te kopiëren maar bepaalde bestanden uit te sluiten?

Stel ik heb 100 mappen met elk 4 bestanden. Deze wil ik kopiëren naar een externe hardeschijf, maar 1 van die 4 bestanden van elke map uitsluiten. Is hier een simpele oplossing voor ?

Toegevoegd na 1 minuut:
De bestanden die ik wil uitsluiten hebben wel allemaal dezelfde extensie. Dus nogmaals, ik wil de mappen kopiëren maar alle .jpg-bestanden uitsluiten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit kunt u oplossen met een simpele commando in Opdrachtprompt (MS-DOS) XCOPY [bron] [doel] /T /E [bron] bijv: C:\MAPPEN [doel] bijv: C:\ Toegevoegd na 14 uur: Om bepaalde Extensies uit te sluiten dient u een text file aan te maken in notepad. In de eerste regel typt u : " .jpg " (Zonder aanhalingstekens) daarna slaat u het op als bijvoorbeeld: excludelist.txt Vervolgens gebruikt u het zelfde commando als hierboven alleen geeft u de volgende parameters mee : /EXCLUDE:c:\excludelist.txt Dit zal de truc moeten doen binnen Windows zelf! Met vriendelijke groet,

Ik zou het anders aanpakken met bijna dezelfde uitkomst. -Zorg dat alle mappen waar de JPG's inzitten in een hoofmap zitten -Doe een zoekfuntie *.jpg op de hoofdmap -selecteer en verwijder (of als je ze wil bewaren knip) alle jpg's (-maak een nieuwe map en plak daar alle jpg's) Als je per se de jpg over wil houden in hun respectievelijk map werkt dit NIET. Toegevoegd na 38 seconden: Daarna kan je natuurlijk de mappen kopiëren en zijn de JPG's al weg. Toegevoegd na 2 minuten: Als je dit wel wil kan ik je een nog langere uitleg geven hoe het dan moet. (dubbelen van de originele mappen, in de ene map jpg's verwijderen, in de andere map alle andere extensies.)

Doe het met het programma TotalCommander (zie link). 1) Kopieer alle bestanden naar de harde schijf 2)Zoek alle bestanden die je niet wilde kopiëren op met Alt-F7 (vink zoeken in subdirectories aan) 3)Klik onderin de lijst "Naar bestandenlijst" aan 4)Selecteer alle bestanden (CTRL-A) en verwijder ze met Shift-F8

Bronnen:
http://www.ghisler.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100