hoe kan ik mijn ftp-server lokaal benaderen?

ik wil een ftp-server maken, en nou is dat een beetje gelukt. ik heb een oude laptop die filezilla server draait, en met een nieuwere laptop wil ik naar die server toe. wat mij al wel gelukt is, is om die server aan te zetten op mijn oude laptop, en dan ook op mijn oude laptop in de verkenner die ftp-server te benaderen, dat werkt. maar als ik het dan vanaf mijn andere pc probeer, dan krijg ik de melding dat die niet kan verbinden met de server... hoe los ik dit op?
de ftp-server is alleen voor lokaal gebruik, dus het gaat niet via internet ofzo...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (1)

Voor het benaderen van de server op de oud laptop gebruik je een IP-adres. Vanuit je nieuwe laptop moet je ook een IP-adres opgeven. Ik neem even aan dat beide laptops op een router staan. Als je contact maakt met de router (inloggen) dan moet je het IP-adres van beide laptops kunnen achterhalen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet het ip adres van mijn ftp-server (127.0.0.1) en het ip adres van mijn andere pc (10.0.1.3)
maar, het lukt mij dus niet om de ftp-server te benaderen vanaf mijn nieuwe pc... :(
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Oei... Reddie,
Nu mag je ook 'localhost' nog uit gaan leggen ;-) Maar je antwoord klopt als een bus, dus: +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik had het ook op een ander forum gevraagd, en ben nu zover dat ik in mijn ftp server kan komen :D.. had het verkeerde ip adres (127.0.0.1 is niet goed, het is 10.0.1.2) maar nu kan die mijn mappen niet door sturen, ik krijg deze foutmelding: 425 Can't open data connection fot transfer of "/" hoe los ik die op?
Reddie
10 jaar geleden
@Blurr17 , het (locale) ip van je ftp server is 127.0.0.1.
Je nieuwe pc moet een locale ip hebben van 127.0.0.2 (of 3, of 4).
10.0.1.3 klopt in elke geval niet !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@reddie, hmmm....... das raar, want mijn nieuwe pc heeft 10.0.1.2 volgens cmd, en mijn oude pc heeft 10.0.1.2.... en ik heb in file zilla gezegd dat die naar dat ip moet luisteren, en dat werkt nu.... ik kan dus nu in mijn server komen :D alleen kan die de home dir niet versturen :(
Reddie
10 jaar geleden
@Blurr17, mijn reactie klop inderdaad niet.
Verder weet ik niet wat een ftp-server wel of niet vanzelf overstuurt.