Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen geluid uit mijn koptel.(comp.)Wel via boxen

Sinds mijn comp. opnieuw is ingesteld krijg ik muziek wel via mijn boxen en niet via de koptel.Vroeger wanneer de stekker in de koptel. ging had ik geen muziek meer via mijn boxen en omgekeerd.Ik ben bezig geweest en kreeg wel geluid via mijn koptel.(test) Wie weet wat ik moet doen?

Toegevoegd na 23 uur:
Vroeger als ik muziek speelde (via boxen en plugde mijn koptel. in dan stopte de boxen en de koptel. werkte direkt,nu(ben ik achter gekomen)moet ik de muziek stopzetten en dan pas inpluggen ,dan muziek spelen ,zowel boxen als koptel. werkt het perfect,waarom?????????

Toegevoegd na 23 uur:
Ik bedoel wel apart en niet tegelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
728
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klassiek voorbeeld van een driverprobleem. Laat me het maar weten als het niet is opgelost, dan geef ik alsnog een antwoord!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je een USB koptelefoon of met zo'n jack stekkertje?

In het geval van USB (ik ga uit van Win XP):
Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten > Tabblad Audio. Bij 'Afspelen van geluid' onder 'Standaardapparaat' kies je jouw USB-koptelefoon.

In het geval van zo'n jack stekkertje weet ik het niet. Ik neem aan dat je dan achter je pc je boxen in het groene gaatje gedrukt hebt, en dat je jouw koptelefoon voor je pc er ergens inplugt. Als hij dan nog steeds het geluid naar je boxen stuurt (uitgang achterin je pc) in plaats van naar je koptelefoon (uitgang voor je pc), dan is er een probleempje met je moederbord denk ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je koptelefoon inderdaad zo'n jack inplug stekkertje heeft en die in het gaatje steekt waar normaal je boxen ingeplugd zitten (dus dat je boxen even helemaal losgekoppeld zijn van je pc), en dan nog steeds niets hoort, dan is het mogelijk dat je koptelefoon simpelweg kapot is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je naar configuratiescherm gaat, dan naar hardware & geluiden en dan bij geluid ''audio apparaten'' beheren aanklikt kun je daar kiezen welk apparaat je wilt gebruiken. (Windows 7)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de meeste moederborden zit een "Realtek"chip voor geluid en hiervoor is een klein programmaatje voor waarmee de kaart gedecteert als er een stekker aangesloten of los gehaald word en schakelt dan om.Mogelijk ontbreekt dit programmaatje bij de nieuwe installatie.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik neem aan dat je niet in de bios aan de south north instellingen hebt gezeten en/of deze veranderd hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding