Kan ik een word document in het outlook berichten venster zetten zonder dat de opmaak verandert?

Hoe leg ik dit uit?
Als ik een word document zet ik een email ziet hij er niet hetzelfde uit.
Een email venster kan je vergroten en verkleinen.
Maar dan komt je tekst steeds op een andere indeling uit.

Kan dat niet als een vast iets worden verstuurd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (1)

Het is juist de *bedoeling* dat de opmaak verandert als het venster breder of smaller wordt.

Stel dat je een breed venster hebt, waar 20 woorden naast elkaar passen. Dan zal het 21e woord van de zin op de volgende regel terechtkomen.

Als je het venster nu smaller maakt, zodat er nog maar 15 woorden naast elkaar passen, dan zal het 16e woorde van de zin op de volgende regel terechtkomen. Dat is logisch, en dat is gewenst.

Als je dat niet wilt, zul je niet de inhoud van het Word-document naar de mail moeten kopiëren, maar zul je het document als bijlage moeten versturen. De ontvanger moet de bijlage dan openen in Word (dus niet de 'preview' in Outlook bekijken) om jouw oorspronkelijke opmaak te zien.

Een alternatief is geen Word-document te versturen, maar er een PDF-document van te maken. In een PDF-document is de opmaak vastgelegd. De opmaak zal dan niet veranderen als je het venster breder of smaller maakt.

Cryofiel