Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in 1 keer een hele hoop fotos verkleinen van bijv. 4MB naar JPEGS van 0,5MB

Ik heb dat ooit gezien bij iemand anders, die pakte een hele map vol fotos en dan verkleinde hij met een programma al die fotos tot zo'n formaat dat ze makkelijker per email verzonden konden worden. Ik zit nog steeds aan te modderen met Photoshop, elke foto per stuk kleiner maken. En dat kost veel tijd.

Toegevoegd na 41 minuten:
Ben ze nu beide aan het proberen, bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
910

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Irfanview is inderdaad een hele goede, kwaliteit blijft ook goed. Een nog simpeler programma dat dit kan en je niet eens hoeft te installeren is picturetray: http://www.picturetray.com/download.htm

Is ook gratis en dus uiterst simpel, maar beide dus ook voor windows.

Als je op een ander platform of via scripting e.e.a. wilt regelen raad ik ImageMagick aan: http://www.imagemagick.org/script/download.php

Freeware, opensource, voor unix, mac & windows en dus ook complexe grafische batchgewijze handelingen via de commandline aan te roepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kun je doen met een programma, bv VSO Image Resizer... Dan maak je een slectie en dan gaat dat programma aan de slag en even later is elke foto in je selectie gedecimeerd van oorspronkelijk tot aan de maat van jouw definitie en dan zegt hij ook nog netjes dat hij 95% in grootte afgenomen is... Zo kan dat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IrfanView (Gratis) kan dit. Windows!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irfanview is echt het beste programma ter wereld. Onbetaalbaar maar toch gratis. Je kunt met Batch conversion een hele folder resizen.

Picasso is ook erg goed, maar niets wint van Irfanview.

Download vooral ook de plugins en de nederladse taal module (als je dat tenminste wil)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop leuke ideeën maar ik zal je de eenvoudigste methode noemen: selecteer je foto's, rechter muisknop, kopiëren naar, email, dan kan je kiezen voor het formaat, en dan krijg je email die klaar is om te verzenden, pluk de foto's eraf en klaar :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding