Hoe kan je met de Mac Finder applicatie automatisch de bestanden herorganiseren?

Goedendag,

Er is iets wat de Finder applicatie op de mac doet wat ik heel irritant vind.
Als je namelijk een aantal mappen en bestanden maak en daarna wat ervan verwijderd blijft dezelfde volgorde, in plaats van wat windows doet is alles opschuiven.

Hieronder ziet u een screenshot van wat ik hiermee bedoel.
Ik kan hier zelf niks over vinden op google, misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen.

Als iemand hiervoor een oplossing weet hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (1)

Je kan in het menu 'Weergave' klikken op 'Ruim op'. In hetzelfde menu kan je eventueel ook aanduiden in welke volgorde je de iconen wil rangschikken. Met 'Toon weergaveopties' kan je nog meer instellen.
Anders dan bij Windows begint een Mac vanaf rechtsboven te ordenen op je scherm.