Windows Media Player probleempje.. Zie uitleg.

Heb sinds vandaag het volgende probleempje. Als ik een muziekbestand wil afspelen door er op te dubbel klikken dan zie ik 1sec. een zandlopertje en daarna doet ie niets meer.. Ik moet nu bijv. eerst WMplayer openen en dan de muziek er in slepen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.. Iemand een oplossing voor dit vervelende probleem?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 uur:
Antwoordman, dit lukt ook niet..

Toegevoegd na 7 uur:
Dan gebeurt er precies hetzelfde als dat ik zou dubbelklikken op het bestand nl. niets!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Probeer eens het volgende:
Klik op een muziekbestand met je *rechter* muisknop.
Kies nu voor "openen met". Kies nu Windows Media player.
Klik het vinkje aan met 'deze actie altijd uitvoeren'...

Toegevoegd na 1 uur:
N.a.v. je aanvulling: waar gaat dat mis? Wat gebeurt er?
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaat dan niets mis. Dat is nl het probleem.
AWM
13 jaar geleden
Dan wordt het wat ingewikkelder. je kunt XP terugzetten met systeemherstel naar een datum dat het nog wel werkte. Is dat een idee?
Probeer met systeemherstel je computer te herstellen naar een moment toen dit nog wel werkte. Meestal zijn de problemen dan verholpen... Systeemherstel is simpel en spreekt voor zich.

Toegevoegd na 2 minuten:
Onder winXP te vinden onder Menu Start => Alle programma's => bureau accesoires => systeemwerkset => systeemherstel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows Media Player uninstallen en terug installeren. Of neem een andere media player zoals vlc player. Zeer goed voor films is compactiebeler dan windows media player.