Is er een programma waarmee je zwart-wit foto's kan "inkleuren"?

Soms zie je dat wel, foto's uit de 2e wereld oorlog die met de computer zijn ingekleurd.

Hoe heet een programma die dat kan?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik zoek eigenlijk een gratis programma, en adobe CS5 is dat niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms zie je trouwens echte kleurenfoto's uit WOII http://sereniteit.wordpress.com/2006/12/15/20/ Volgens mij is er ook echt kleuren video/film materiaal.

Het beste antwoord

Dit kun je doen met programma's zoals photoshop en paint shop pro.

Hier een beschrijving hoe het moet (in photoshop): http://www.fotografielessen.nl/index.php/fotografielessen/comments/een_zwart_wit_foto_inkleuren_met_photoshop/

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is trouwens ook een speciaal programmatje voor en die kun je 3 weken gratis uitproberen : http://www.fan.tv/index.php?option=com_content&view=article&id=11929:inkleuren-van-zwartwit-fotos&catid=38&Itemid=236
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat laatste programmaatje, hoe werkt ie? ik klik op colorize, dan gaat hij heel lang laden, en als ie klaar is is de foto gewoon nog steeds zwart wit; hoe kan dat, of moet je iets anders eerst doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zelf wel de kleurtonen uitgezocht? Want dan moet ie hem wel pakken..

Andere antwoorden (2)

Je kan het met photoshop doen.
Neem de zwartwitfoto als basis, op de onderste laag.
Je voegt een nieuwe laag toe, maar deze krijgt de eige schap Color.
Dan is het eenkwestie van proberen om de juiste kleuren te vinden, en met de brush zet je op een bepaald geied een kleur weg.
Resultaat: je ziet de kleur van de kleurlaag, en het licht-donker van de zwartwitfoto.
Je hebt natuurlijk wel meerdere kleuren nodig per foto, maar meestal is het een kwestie van hele vlakken 1 kleur geven.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik ken het programma zelf eigenlijk niet, maar je zou GIMP kunnen proberen.
Schijnt een goed gratis alternatief voor photoshop te zijn.
12 jaar geleden
je hebt ook " pop art studio", kan je fotos mee bewerken met effecten a la Andy Warhol , of om foto's bv gedeeltelijk bij te kleuren, etc...
het is niet gratis, maar je kan gratis de probeerversie downloaden :

http://pop-art-studio.nl.softonic.com/