Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom installeert mijn laptop niet meer automatisch updates?

Ik moet steeds bij mijn laptop handmatig naar updates zoeken en installeren omdat de instelling staat op: updates niet automatisch installeren. Maar ik zet die vervolgens op automatisch (wat ook aanbevolen wordt), maar nadat mijn laptop opnieuw is opgestart zie ik dat die weer terug is gezet naar niet automatisch installeren. Wat gaat er mis?

8 jaar geleden
in: Software
1.6K
SimonV
8 jaar geleden
Over welke Windowsversie gaat het?
Eric1993
8 jaar geleden
@SimonV
Windows 7
SimonV
8 jaar geleden
Misschien staat hier iets bij, al is het voor W8: http://superuser.com/questions/814587/windows-8-1-keeps-turning-off-automatic-updates

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

1) Kijk in uw configuratiescherm of uw wel administrator rechten heeft
2) In uw configuratiescherm van windows update, ziet u daar een vink bij " wie kan updates installeren? " is er wel of geen vinkje?
3) Mocht het allemaal niet baten, herstel dan je windows update door middel van microsoft fixit.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sluit je laptop altijd aan op de netvoeding als je ermee werkt en vertrouw niet op de batterij. Schakel het Energiebeheersysteem uit.

Het energiebeheer is een softwarematig controlesysteem dat de beschikbare batterijspanning in de gaten houdt en zelfstandig beslissingen van de gebruiker/administrator overruled als daardoor de batterij te diep ontladen kan worden.
Zaken als automatisch downloaden en installeren van updates gebeuren meestal voorafgaand aan het afsluiten van de laptop en vergen nogal wat stroom omdat dan de HD volop aan het werk moet.
Als dat door de batterij moet gebeuren bestaat het risisco dat updates dan corrupt worden en/of niet goed geinstalleerd wat het gehele Windowssysteem kan beschadigen, zeker als de batterij voortijdig is uitgeput.
Daarom schakelt Energiebeheer de automatische update functie zelfstandig uit, ook als de gebruiker dat heeft aangezet.

Als Energiebeheer is uitgeschakeld zal het ook de door de gebruiker ingestelde voorkeuren niet meer veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding