Hoe kan ik in excel een getal omzetten naar een datum zoals bijvoorbeeld 19991201 naar 01-12-1999?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
14.1K

Het beste antwoord

Door de formules in het plaatje te gebruiken. Ik heb voor jouw gemak even de Nederlandse en Engelse formule neergezet. Wat de formules doen is het getal in drie stukken hakken en vervolgens omzetten naar een datum. Let wel op dat dit alleen werkt als het getal altijd uit 8 posities bestaat, anders moet je eerst de lengte bepalen (via LEN formule) en vervolgens het getal in stukken hakken.
Plaatje bij antwoord
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je in de Nederlandse formule de dag en het jaartal verkeerdom gezet. Goed antwoord.
paulus811
13 jaar geleden
Dank je roqui en scherp! De Nl formule is goed, in de Engelse heb ik het verkeerd omgezet (formaat is Jaar, Maand, Dag).

Andere antwoorden (3)

Met de site van microsoft lukt het.

http://office.microsoft.com/nl-be/excel/HP012165021043.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ry selecteren of 1 vak.dan Onder celeigenschappen,bij getallen datum klikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de rij of kolom selecteren die aangepast moet worden
dan cel eigenschappen en dan aangepast dan zie je een scherm waarin je het volgende kan veranderen standart staat de datum op d-mm-jjjj dit verander je in jjjj-mm-d
jjj staat voor jaartla mm voor maand en d voor dag