Hoe komt de tekst van een boek in een e reader?

Ik bedoel dan hoe wordt het boek bewerkt om als e-boek te verkopen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een boek is meestal als Word document beschikbaar. Daarin zitten opmaaktekens voor hoofdstukken, paragrafen etc. Met een programma of een plug-in (in Openoffice) wordt die opmaak vertaald naar die voor een e-reader.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Een boek is bijna nooit als Word document beschikbaar, maar in het epub formaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@paulus811 Heb je de vraag wel gelezen? Ik denk dat een auteur achter zijn laptop een boek in Word schrijft en niet met een epubeditor zit te werken; tenslotte moet het boek ook gedrukt kunnen worden. En ook boeken die gemaakt zijn van voor het epubtijdperk kunnen alsnog als epub verschijnen, maar volgens kan dat jou niet!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WasMaes. Wat betekent beschikbaar? Precies. Paulus811 heeft gelijk. Het boek is voor de druk als een tekstdocument te vinden op de PC van de uitgever (of dat in Word is valt niet te zeggen). Het is niet beschikbaar. Ik en paulus811 hebben geen worddocument van de boeken die we willen lezen tot onze beschikking. Ik wilde op precies hetzelfde reageren. "En ook boeken die gemaakt zijn van voor het epubtijdperk kunnen alsnog als epub verschijnen, maar volgens kan dat jou niet!" Dat zegt paulus helemaal niet, maar dat snap je nu denk ik. Je moet even aangeven voor wie het document beschikbaar is. Nu lijkt het alsof iedereen het worddocument via piratebay kan opzoeken en naar epub kan gaan verwerken.

Andere antwoorden (1)

Iemand typt het papieren boek over in de computer om het digitaal te maken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Jaja, goeie grap! Als de tekst van een document (lees:boek) al in een digitale vorm bestaat (en dat zal voor alle recente boeken gelden), dan zal dat bestand toch wel op de een of andere manier met een computer eenvoudig kunnen worden omgezet in een bestand voor een e-reader? Daarvoor zal vast wel een programma bestaan. De vraag is nu: hoe heet dat computerprogramma?
Antoni
8 jaar geleden
Heel, heel oude boeken zullen waarschijnlijk worden gescand en daarna kunnen handmatig de digitale teksten worden gecorrigeerd op fouten ten gevolge van de conversie. Aan die correctie komt handmatig typwerk te pas. In die zin heb je misschien gelijk. Voor de rest geldt nog steeds: goeie grap!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie het al voor me. Iemand die dagen en nachten loopt te tikken en dan zegt de uitgever: Ah hier is het tekstdocument/DTPdocument, sorry we gebruiken deze wel.