agenda Outlook 2013/Office 365 vakantiedagen doorgeven aan werkgever, hoe moet dit in agenda/afspraak?

Ik gebruik Office 365 en Outlook 2013 zakelijk. Ik wil graag mijn baas een afspraak toesturen zodat hij mijn vakantiedagen kan goedkeuren en dat ze dan tegelijkertijd in zijn agenda en in mijn agenda komen te staan. Ik heb een aantal dagen in juli en een aantal dagen in augustus. Met Shift selecteert hij alle dagen op een rij, control werkt niet. Is dit überhaupt mogelijk en zijn er anders nog alternatieven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Het is in je vraag niet duidelijk of het om een aaneengesloten periode gaat of om een aantal blokken van een paar dagen.

In het eerste geval hoef je niet alle dagen te selecteren. Maak een nieuwe afspraak en vink de optie 'Duurt de hele dag' ('All day event') aan. Vul de startdatum en de einddatum in en voeg je baas toe als genodigde. Wanneer je baas de afspraak accepteert zal deze bij jullie beiden in de agenda staan. Nadeel is wel dat je in de afspraak moet selecteren hoe deze in de agenda komt te staan. Voor jou is dat 'Niet aanwezig' maar voor je baas geldt dat niet.

Wanneer het om losse dagen gaat, zul je voor elke vakantiedag een aparte afspraak moeten maken (of voor elk blok wanneer het een aantal aaneengesloten dagen betreft). Daar geldt wel hetzelfde nadeel voor als bij de aaneengesloten dagen: voor een van jullie zal de afspraak niet de juiste aanwezigheid weergeven.