Ik krijg de melding: "De kwaliteit van het bestand is te laag", bij het online versturen van een 1 foto, hoe kan ik dit probleem oplossen?

12 jaar geleden
in: Software
1.2K
Pieter2011
11 jaar geleden
Wat bedoel je met "online versturen"? Meestal krijg je die melding als je b.v. een fotoboek wilt samenstellen en de foto heeft niet de juiste resolutie. Dan is zo'n afbeelding onbruikbaar omdat de afdruk onscherp zou worden. Als je een foto ergens online wilt plaatsen, wordt er vast wel ergens vermeld hoe zwaar het bestand moet zijn. Je kunt de kwaliteit van een foto niet kunstmatig verbeteren; wel kun je kijken of er ergens nog een zwaardere afbeelding op je pc staat.

Het beste antwoord

Dit kan twee oorzaken hebben.
Let wel, ik zeg oorzaak, geen oplossing ( want mischien is die er niet, dat ligt aan uw beeldmateriaal ).
één is dat de resolutie te laag is, de ander kan zijn dat de kwaliteit gewoon slecht is.
Dat laatste vergt meestal mensenwerk en acht ik de kans heel klein dat dat het geval is ( voor online gebeuren ).
Dus houden we voor het gemak even aan dat het de resolutie betreft.

Heeft u de afbeelding verkleint en heeft u de originele afbeelding nog?
Dan kunt u proberen om de afbeelding nog eens te versturen maar dan in zijn originele staat.
Is deze te groot om te worden verwerkt, kijk dan eens naar het maximum resolutie wat u mag verzenden.
En pas hier uw afbeelding op aan.
Dit kan bijvoorbeeld met een image resizer.
Bijvoorbeeld deze;
http://imageresizer.codeplex.com/

Is de resolutie van uw originele afbeelding te laag, dan kunt u proberen deze te vergroten, maar de kwaliteit wordt er dan niet beter op...eerder slechter.
Meestal is dat een verloren zaak, tenzij u voor een slechtere kwaliteit kiest.

Mischien is het dan toch beter om een nieuwe afbeelding te vinden of maken die een hogere resolutie heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de foto hebt verkleind om te kunnen versturen, kan je het origineel ( voordat je het verkleinde) proberen te versturen. Als je deze niet meer hebt is er niets an te doen; je kan de kwaliteit niet meer vergroten achteraf