Wat is het verschil tussen het snel wissen van een herschrijfbare schijf en het volledig wissen er van?

Met Nero heb je keuze tussen deze twee optie's.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Bij snel wissen word in de inhoudsopgave van de cd toestemming gegeven de data te overschrijven maar de oude data blijft gewoon staan totdat hij overschreven wordt. Bij volledig wissen wordt de data zelf overschreven. Bij snel wissen kun je met een tool de gewiste data terughalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met snel wissen verwijder je alleen de fat, de inhoudsopgave van de schijf. Dan lijkt het alsof hij leeg is. Je kunt er dan weer nieuwe gegevens opzetten, maar in feite overschrijf je dan steeds de oude gegevens. Bij volledig wissen, wordt de schijf echt geformatteerd. Dan wordt de schijf opnieuw ingedeeld in sectoren. Het is dan een stuk moeilijker (maar niet onmogelijk) om de oude gegevens terug te krijgen. Meestal is snel formatteren dus voldoende, maar niet als je je oude PC met je mailwisseling met Joran aan P. de Vries verkoopt.