Is GPRS netwerk internet snel?

Ik zit te twijfelen tussen 3g en GPRS
Maar zit er veel verschil tussen de snelheden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

In verhouding met een 3G is een GPRS verbinding "trager."

GRPS staat ook wel bekend als 2.5G (of soms 2G) en is een oudere vorm van mobiel internet.

GPRS gaat tot 52 kbps
3G gaat tot 384 kbps

GPRS kan worden "uitgebreid" tot EDGE, waardoor de internetsnelheid stijgt tot 384 kbps

3G kan worden uitgebreid tot HSDPA wat gaat tot 14 Mbps
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een GPRS telefoon heb en ik sluit een 3g data abbo af werkt mijn data verbruik internet dan nog wel of moet ik een GPRS abbo afsluiten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is moet dit gewoon werken, andersom echter niet. Als je een telefoon hebt die enkel GPRS ondersteunt, zul je nooit internetsnelheden halen die worden geleverd door bv. 3G. Je betaald hierdoor dus wel "meer" dan wat je werkelijk krijgt. Je kunt altijd even een telefoonwinkel inlopen in een naburig winkelcentrum. Hier hebben ze genoeg kennis over dit soort zaken en geven ze gratis advies.