hoe komt het dat ik op mijn hoofdtelefoon alleen mijn linker speaker hoor?

Ik denk dat dit duidelijk is, ik heb deze vraag hier nog op goeievraag.nl gezien. Maar daar vond ik het niet echt + ik begrijp er niks van.

PS: ik heb een pc (windows 7) & het is een hoofdtelefoon (wiedes)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Doet een andere hoofdtelefoon dit ook? Dan is het de output van je computer, en moet je waarschijnlijk bij instellingen wat veranderen. Of de output is kapot.
Is het alleen bij deze hoofdtelefoon? Dan is je hoofdtelefoon kapot, en moet je een nieuwe kopen.

Even uitproberen dus welke van deze 2 oplossingen het is.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dag Titsuka, Fijn dat je op mijn vraag beantwoord. Het is iets van de instellingen van de computer. Ik heb zelf ook al gekeken maar vind niet hoe ik het moet veranderen. Robbedoes100
Het plugje van een hoofdtelefoon heeft 3 contacten: het puntje is voor het linkerkanaal, de ring is voor het rechterkanaal en de rest van de schacht is de gemeenschappelijke aardeaansluiting. Als het plugje niet diep genoeg ingestoken kan worden dan zal alleen te tip contact maken met de klem die eigenlijk bedoeld is voor het rechter kanaal, de ring maakt dan nog geen contact dus je hoort niets uit de rechter schelp. De hoofdtelefoon zou dan op een apparaat waar je de plug wėl diep genoeg kunt steken gewoon stereo moeten werken.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat er een draadbreuk in de kabel zit, dan zal de hoofdtelefoon nooit op rechts klinken. In dat geval kan een handige knutselaar er wellicht een nieuw plugje aan kunnen solderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dag KoosKnip, Fijn dat je een antwoord hebt gegeven op mijn vraag!
Maar eerlijk gezegd snap ik het niet zo goed.. Robbedoes100