Met welk Linux programma kan ik bestanden inpakken zodat het voor Windows te openen is?

ik moet een stuk of 15 bestanden (afbeeldingen en tekst) per mail opsturen naar iemand met Windows. Ikzelf gebruik dus Linux (Ubuntu).
Als ik ze 'inpak' kan zij ze niet openen.
Iemand een tip? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1K
capthavoc
9 jaar geleden
Welk programma gebruik je om te zippen ? Als zij ze niet kan openen dan moet zij een zip programma installeren 7zip is een handige gratis zip programma die op linux en windows werkt http://www.7-zip.org/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat weet ik niet :) zo praktisch ben ik helaas niet met pc's. Heb nu wel een andere existentie gekozen bij opslaan (zip in plaats van tar.gz) dus waarschijnlijk lukt het nu wel.
Zo niet dan kom ik hierop terug.
bedankt voor de reactie in elk geval!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zij kan hem uitpakken met winrar. Kost gratis en werkt perfect.

Antwoorden (1)

Gzip, kan ook in windows uitgepakt worden.