Hoe kan ik meerdere wlan sleutels maken voor meerdere gebruikers op mijn router ?

We hebben een zakelijke abonnement van KPN met een KPN experiabox TG789. Nu wil ik voor iedere gebruiker van ons internet draadloos een eigen WEP2 sleutel aanmaken. Heb overal al gezocht maar geen antwoorden, moet ik hier voor een programma downloaden of kan het via de router direct.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Helaas dat kan niet
Wat je wel kan doen is al je gebruikers op mac adres filteren.
zodat alleen jouw bedrijfs laptoppen kunnen inloggen
en hij dus onbekende mac adressen gewoon niet toelaat
capthavoc
12 jaar geleden
Met een Cisco router kun je wel meerdere draadloze netwerken (SSID's) definieren en daar verschillende sleutels voor gebruiken. Met de Experiabox kan dat niet.

De vraag is: wat wil je bereiken, waardoor een ieder een eigen WEP-sleutel nodig heeft? Met WEP kun je inderdaad voor hetzelfde netwerk meerdere sleutels gebruiken, maar feitelijk is WEP een verouderde, makkelijk de hacken standaard. Beter is het een WPA2 versleuteling te gebruiken.

Buiten dat bestaan er programma's (proxies) waarbij je bv. dagelijks een andere sleutel (voor die sessie) uitgeeft. Dit wordt ook gebruikt in hotels e.d.; elke gast kan dan voor een bepaalde tijd (uur/dag) een sleutel huren en gebruik maken van het internet.