Affiliate marketing geeft website eigenaren (Affiliates) de mogelijkheid om op basis van prestaties omzet te genereren. Dit door middel van het plaatsen van banners, buttons, tekst links, content etc op hun site van E-Commerce bedrijven.

Website eigenaren kunnen omzet genereren door middel van verschillende acties. O.a. door click-through's en leads welke gerealiseerd worden zodra een internet gebruiker op een creative banner van het E-commerce bedrijf klikt die op de website staat van de Affiliate.

De reden dat dit model zo effectief is, is dat E-commerce bedrijven (merchants/retailers) hun affiliates kunnen voorzien van doelgerichte creatives, die leiden tot hogere conversie ratio's. Indien een creative niet werkt, zal dit voor de merchant geen verlies zijn omdat zij afrekenen op basis van performance. Uiteindelijk zal dit model de affiliate stimuleren om de producten van de merchant extra te promoten om zo meer omzet te kunnen genereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Affiliate marketing is een manier van online marketing waarbij de webwinkel (adverteerder of merchant) de affiliate (uitgever/webmaster) betaalt voor elke bezoeker, lead of sale die hij genereert via zijn/haar website(s), nieuwsbrieven of zoekmachine campagne.

Een eigen affiliate programma op een website is een manier om de verkoop te verhogen door gericht verkeer naar een website te krijgen..., lees verder!