Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn laptop (Windows 8.1) start halverwege de installatie van de AMD driver opnieuw op. Hulp?

Voor de duidelijkheid:
Ik heb een HP Pavilion dv6 waarin vorig jaar een SSD kaart is gezet en waarop Windows 8.1 (64 bit) is geïnstalleerd.
Ik heb een Intel(R) Core(TM) i5 CPU processor en AMD Mobility Radeon HD 5000 Series grafische kaart.

Ik krijg telkens bij het opstarten de melding dat er geen sturingsprogramma voor die grafische kaart is geïnstalleerd, dus heb ik via de Autodetect functie van AMD zelf geprobeerd de juiste software te installeren.

Nu doet het probleem zich voor dat telkens als ik halverwege de installatie ben, mijn laptop opnieuw opstart en de software dus niet geïnstalleerd is.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hij is recent schoongemaakt dus aan stof (las ergens dat dat de oorzaak kan zijn?) kan het niet liggen.
(laptop uit elkaar halen is niet bepaald een optie...)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Sommige Laptop configuraties zijn niet compatibel met de Radeon Mobility Catalyst drivers. De-installeer je grafische driver in veilige modus maar voordat je het doet haal je laatste grafische driver bij HP(!) vandaan, en niet van de AMD site. Installeer de grafische driver die aangeboden wordt op de HP site. AMD heeft een traditie wat BSOD's betreft met nieuwste drivers, blijf daarom op de wat oudere versie zitten en
ga niet voor de nieuwste release(recipe for disaster)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij HP hebben ze helaas geen driver voor een pavilion dv6 in combinatie met Windows 8.1 (alleen windows 7). Ze gaven daar aan dat ik de software juist bij AMD moest halen xD Maar toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen probleem, maar neem dan niet de nieuwste driver, en kjies voor 'express' installatie en kies dan alleen puur de driver en niet die buggy periferie eromheen...(zoals CCC)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding