Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe open ik een XIF bestand?

Ik heb het al opgezocht op internet en o.m. fileviewer gedownload. maar nog lukt het niet.
Mijn laptop vindt niet waarmee hij een XIFbestand kan openen. Nochtans kan hij het wel "lezen" (bv. aangeven hoe groot het is).
Het zijn partituren, dus heel belangrijk dat ik ze open krijg....

Toegevoegd na 2 minuten:
ik krijg altijd de uitleg dat het systeem een deel van fileviewer niet kan vinden. heb het al enkele keren opnieuw gedownload, maar het blijft hetzelfde

9 jaar geleden
in: Software
1.3K
capthavoc
9 jaar geleden
Het is, denk ik, een pagis file aangezien jij dat niet hebt
moet het bijna wel deze zijn.

http://nuance.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/686/~/how-does-a-recipient-view-a-pagis-xif-file-when-pagis-is-not-installed-on-their Maar ik denk dat je de zender moet vragen het nog eens te sturen in een self extracting exe file ?
deze schijnt dan wel te lezen te zijn zonder zelf het programma te hebben.
blad muziek is nogal goed beveiligd blijkbaar ?
vandaar dat het nogal omslachtig is
vraag me zelf af of je deze kan en mag uitprinten ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Extended Image File. Een bestandstype gelieerd aan het Tif bestand. en wordt o.a. gebruikt door diverse scansoftware. Zou te openen moeten zijn met een afbeeldingsprogramma als Paint.net, the Gimp etc.

De extensie komt ook voor als bestandsindeling voor faxen, maar dat zal in dit geval niet het geval zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
gelukt met Paint... thx.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding