Moet je je computer's besturingsysteem opnieuw installeren bij upgraden?

Ik upgrade mijn pc van een AMD Athlon 64 X2 6000+ naar een Intel core i5 4460. Kan ik dan alle oude drivers verwijderen en Windows op mijn pc laten of moet ik verplicht opnieuw Windows installeren? Ik weet dat opnieuw installeren beter is maar ik wil het het liefst nu zo houden met nieuwe hardware.

Weet jij het antwoord?

/2500

nee je hoeft niet je bestuuringsysteem opnieuw te instaleren je kan ewoon zoveel upgraden als je wilt (-:

Bij alleen een hardware upgrade hoef je geen besturingssysteem opnieuw te installeren. Wat wel wenselijk is is dat je de firmware (BIOS) upgraded naar de laatste versie die werkt met de nieuwe processor hardware. Verder hoef je ook geen drivers te vernieuwen als deze al up to date zijn en werken met de bestaande overige hardware. Ook het verwijderen van oudere drivers is niet nodig. Toegevoegd na 4 minuten: Als je een Microsoft besturingssysteem hebt zoals Windows kan het zijn dat deze gaat protesteren i.v.m. de validatie. Je moet dan contact opnemen met Microsoft en om een validatiecode vragen onder opgave van je oude gekochte licentie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100