Moet je je computer's besturingsysteem opnieuw installeren bij upgraden?

Ik upgrade mijn pc van een AMD Athlon 64 X2 6000+ naar een Intel core i5 4460. Kan ik dan alle oude drivers verwijderen en Windows op mijn pc laten of moet ik verplicht opnieuw Windows installeren? Ik weet dat opnieuw installeren beter is maar ik wil het het liefst nu zo houden met nieuwe hardware.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

nee je hoeft niet je bestuuringsysteem opnieuw te instaleren je kan ewoon zoveel upgraden als je wilt (-:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het wel beter als je Windows 7 opnieuw installeert? Is dit ook zo bij bv een videokaart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, het is sowieso altijd beter als je Windows opnieuw installeert
capthavoc
9 jaar geleden
het valt te proberen ? door gewoon op te starten met de nieuwe cpu
maar ik denk dat je veel foutmeldingen krijgt misschien is een systeemherstel voldoende maar denk het niet
je moet in elk geval opnieuw activeren. zeker als een herstel partitie hebt kan je wel eens vastlopen
op de fabrieks instellingen
Dus probeer in elk geval een windows 7 dvd bij de hand te hebben

de kans is groot dat je toch opnieuw moet installeren maar het is het proberen waard onder alle omstandigheden moet je opnieuw activeren
Bij alleen een hardware upgrade hoef je geen besturingssysteem opnieuw te installeren. Wat wel wenselijk is is dat je de firmware (BIOS) upgraded naar de laatste versie die werkt met de nieuwe processor hardware. Verder hoef je ook geen drivers te vernieuwen als deze al up to date zijn en werken met de bestaande overige hardware. Ook het verwijderen van oudere drivers is niet nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je een Microsoft besturingssysteem hebt zoals Windows kan het zijn dat deze gaat protesteren i.v.m. de validatie. Je moet dan contact opnemen met Microsoft en om een validatiecode vragen onder opgave van je oude gekochte licentie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In mijn geval is het ook een nieuw moederbord, maar blijft het dan ook hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, een nieuw moederbord is feitelijk een nieuwe computer. Microsoft zal dat dan okk als een nieuwe computer zien waarvoor dan een nieuwe licentie zal gekocht moeten worden.