Hoe kun je bij windows 8.1 je C: schijf verdelen in 2 partities ?

C: schijf verdelen in 2 gedeeltes. Dus uiteindelijk een C: schijf en een D: schijf.

9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer het eens met magic partition

Antwoorden (1)

Dit regel je in schijfbeheer.
Open de charms>>configuratiescherm>>systeembeheer. Kies in het scherm dat dan opent voor computerbeheer. Kies in het nieuwe scherm voor opslag>>schijfbeheer. selecteer je hardeschijf en kies in de rechter kolom voor meer acties>>alle taken. Als je daar kiest voor schijf verkleinen kan je de schijf in tweeën delen. Het vrijgekomen deel kan je dan weer partitioneren.
Let wel op dat hierbij je bestaande installatie verloren gaat. Dit dus alleen doen als je toch net van plan bent een schone installatie te doen. Ik hoef je natuurlijk niet uit te leggen dat je e.e.a. moet back-uppen