Welke mappen kan ik verplaatsen naar partitie D?

Ik ga binnenkort windows 7 installeren op mijn PC. Met een schone installatie wil ik het ook gelijk goed doen zodat windows lange tijd mee gaat zndr traag te worden.

De mappen muziek, documenten, downloads etc weet ik hoe je moet verplaatsen naar D:.

De map Appdata kwam ik ook tegen, die is aardig vol. Is het zinvol om die te verplaatsen? Zijn er verder nog andere mappen die ik het beste kan verplaatsen?

9 jaar geleden
in: Software
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Niet zomaar gaan verplaatsen, maar een schone installatie doen van programma's en spellen.
Ik heb zelf een map Games op mijn D schijf, en daar staan alle spellen in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb Program Files en Program Files (x86) verplaatst naar D. Werkt ideaal (niet met symbolische links, want dat werkt niet met sommige software, maar via het register en alles handmatig kopiëren).

Het beste antwoord

Een map als app data is een systeemmap en daar moet je vanaf blijven. Systeemmappen moeten blijven staan waar ze staan, anders loopt je hele installatie de soep in. Zorg dat deze verborgen zijn zodat je niet per ongeluk die fout kan maken. Verder doe je er goed aan om bijvoorbeeld zware spellen te installeren op de D-schijf zodat deze je systeemschijf niet teveel belasten.

Toegevoegd na 19 minuten:
Verder kan je in principe die mappen ie je zelf gemaakt hebt allemaal verplaatsen, naast de door jouw al genoemde mappem
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige games of programmas slaan wel hun data op in die map maar als je data van programma's zou willen backup-en zou ik op de site van dat programma kijken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je?