een beschreven orginele dvd word niet herkend, hoe los ik dit op?

in mijn pc van windows 7 heb ik dvd brander, ik ga soms dvd kijken via de pc, dit zijn orginele dvds, maar wanneer ik die in de pc doe, gebeurt er niks, ( automatisch afspelen werkt dus ook niet) kijk ik via deze computer, en wil ik eigenschappen bekijken van de D schijf, `plaats schijf`krijg ik te zien en dvd lade opent, , ik heb diverse programma`s en update van software geprobeerd, zonder resultaat, de dvd werkt wel op de tv zelf, maar niet meer in de pc, ook andere dvd films en gebrande dvd (a en b merken) geprobeerd maar niks helpt.. volgens apparaat besturing werkt het correct en is recentste software versie ge installeerd...
iemand anders nog een idee hoe dit op te lossen?

Toegevoegd na 1 uur:
mr tomaat, voegde een reactie toe `staat de dvd speler in het rijtje` ..(deze reactie kan ik niet weer terug vinden hier op goeievraag..)
maar onder deze computer staat wel het dvd station onder E (is altijd al zo geweest) , en de C (hoofdstation) en een recovery schijf op D.

Toegevoegd na 10 uur:
het is allemaal nog wat lastiger dan ik zo even snel in mijn vraag stelde..
wanneer ik een dvd of cd ( zowel orginele cd/dvd als gebrande en lege A en B merken, kortom alle versies zo beetje) in de dvd lade doe hoort normaal gesproken `automatisch afspelen` in beeld te komen en kun je keuze maken hoe (of in welk programma) je de inhoud wilt openen, dit venster automatisch afspelen komt niet in beeld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als geen enkele dvd werkt vooral als het gaat op originele ? (werken cd's wel ?) als cd wel werken en dvd niet dan is je dvdbrander waarschijnlijk defect op het dvd gedeelte dan is of je dvdbrander kapot of je lens smerig ?? je kan nog een dvd lens cleaner proberen maar verwacht daar niet teveel van dat er goeie drivers op zitten en alles correct werkt volgens windows wil niet zeggen dat de fysieke dvd onderdelen niet defect zijn dat kan hij niet detecteren helaas 2 dingen zijn nog te proberen dus 1 lens cleaner ? 2 maak de dvd speler los ide kabel of sata kabel los maken start de pc op zodat het bios etc de dvd "vergeet zet de pc weer netjes uit nadat hij helemaal is opgestart. en sluit de dvdspeler weer aan en start de pc weer op de dvd wordt weer gevonden, wacht daarop kijk of hij nu wel dvd's pakt ? soms worden op deze manier blijkbaar de drivers en ID weer ververst gek genoeg werkt het soms, vraag me niet hoe geen idee en anders denk ik dat je een nieuwe dvd speler moet aanschaffen. want ook als het opeens wel werkt het kan de keer daarop toch weer fout gaan gelukkig zjjn ze niet al te uur goed moment om een bleuray te kopen ??? let wel dit is meestal geen brander die zijn denk ik wel prijzig succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100