een beschreven orginele dvd word niet herkend, hoe los ik dit op?

in mijn pc van windows 7 heb ik dvd brander, ik ga soms dvd kijken via de pc, dit zijn orginele dvds, maar wanneer ik die in de pc doe, gebeurt er niks, ( automatisch afspelen werkt dus ook niet) kijk ik via deze computer, en wil ik eigenschappen bekijken van de D schijf, `plaats schijf`krijg ik te zien en dvd lade opent, , ik heb diverse programma`s en update van software geprobeerd, zonder resultaat, de dvd werkt wel op de tv zelf, maar niet meer in de pc, ook andere dvd films en gebrande dvd (a en b merken) geprobeerd maar niks helpt.. volgens apparaat besturing werkt het correct en is recentste software versie ge installeerd...
iemand anders nog een idee hoe dit op te lossen?

Toegevoegd na 1 uur:
mr tomaat, voegde een reactie toe `staat de dvd speler in het rijtje` ..(deze reactie kan ik niet weer terug vinden hier op goeievraag..)
maar onder deze computer staat wel het dvd station onder E (is altijd al zo geweest) , en de C (hoofdstation) en een recovery schijf op D.

Toegevoegd na 10 uur:
het is allemaal nog wat lastiger dan ik zo even snel in mijn vraag stelde..
wanneer ik een dvd of cd ( zowel orginele cd/dvd als gebrande en lege A en B merken, kortom alle versies zo beetje) in de dvd lade doe hoort normaal gesproken `automatisch afspelen` in beeld te komen en kun je keuze maken hoe (of in welk programma) je de inhoud wilt openen, dit venster automatisch afspelen komt niet in beeld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
7.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor Windows 7. Windows 7 Home Premium, Ultimate en Enterprise worden geleverd met een geïntegreerde functionaliteit voor het afspelen van dvd's. Als je Windows 7 Home Basic of Starter hebt, kun je een upgrade uitvoeren van jouw versie van Windows 7 om volledige dvd-functionaliteit toe te voegen. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-media-player-plug-ins
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht is de DVD-drive kapot. Probeer zoveel mogelijk verschillende schijven. Als ze allemaal niet werken wordt het duidelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zowel orginele cd en dvd, als opneembare a (phillips en b merken ( maxell, xline, omega, zowel cd en dvds, en dubbel laagseblijft allemaal in alle programma`s (bs player, nero, windows media player, D schijf)`voer schijf in` ook refreshen helpt niet..
enkel via convertxtodvd werkt het wel..verder werkt niks
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar convertxtodvd duurt een uur (is n brand programma, en geen afspeel programma) maar de D schijf komt in nero en de rest van programma`s niet in beeld, maar wel onder deze computer...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow. Ik volg het even niet. Kan je er even een rustig verhaal van maken? Zonder 10 haakjes die je wel opent en niet sluit. :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja sorry sta op punt na begraafplaats te gaan, zal vanavond als ik zelf ook rustig ben, weer wat laten horen, (via pm misschien?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor post maar hier. Meer mensen die meelezen is meer kans op een oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoop dat dit beetje duidelijker is getypt:
het is allemaal nog wat lastiger dan ik zo even snel in mijn vraag stelde..
wanneer ik een dvd of cd ( zowel orginele cd/dvd als gebrande en lege A en B merken, kortom alle versies zo beetje) in de dvd lade doe hoort normaal gesproken `automatisch afspelen` in beeld te komen en kun je keuze maken hoe (of in welk programma) je de inhoud wilt openen, dit venster automatisch afspelen komt niet in beeld. dan kijk ik onder `deze computer, daar staat wel de D schijf ( in mijn geval de dvdlade) wanneer ik hier op de eigenschappen wil bekijken zegt i `plaats schijf`, terwijl er 1 in zit, dan probeer ik magic dvd ripper, (dus lezen en kopieren, niet branden) daar blijft ook in beeld staan, `plaats schijf` alsof er helemaal geen dvd/cd in zit. andere afspeel/kopieer programma `s zoals windows media player, bs player, vlc media player, dvdfab, dvd shrink deze zeggen ook dat er geen dvd in zit nero:
normaal krijg je lijstje met beschikbare apparaten, nu staat de dvd lade er niet bij kijk ik de dvd in de dvd speler via de tv:
dan bevat deze dvd wel degelijk een film/bestand of iets dergelijks want dan speelt i geheel goed af.. het enige dat nu wel wil,
branden met convertxtodvd, dit is omzetten losse bestanden in menu, dit duurt een uur, daarna 20 minuten branden, en dat (branden en die betreffende dvd afspelen) lukt dan wel weer kijk ik via apparaat beheer na de stuur programma`s,
hiervan zegt i dat er geen beter of nieuwere update is, ik heb dus recentse versie en werkt volgens apparaat beheer dus na behoren

Antwoorden (1)

Als geen enkele dvd werkt vooral als het gaat op originele ?
(werken cd's wel ?) als cd wel werken en dvd niet dan is je dvdbrander waarschijnlijk defect op het dvd gedeelte
dan is of je dvdbrander kapot of je lens smerig ??
je kan nog een dvd lens cleaner proberen maar verwacht daar niet teveel van
dat er goeie drivers op zitten en alles correct werkt volgens windows wil niet zeggen dat de fysieke dvd onderdelen niet defect zijn
dat kan hij niet detecteren helaas

2 dingen zijn nog te proberen dus
1 lens cleaner ?
maak de dvd speler los ide kabel of sata kabel los maken start de pc op zodat het bios etc de dvd "vergeet
zet de pc weer netjes uit nadat hij helemaal is opgestart.
en sluit de dvdspeler weer aan en start de pc weer op
de dvd wordt weer gevonden, wacht daarop
kijk of hij nu wel dvd's pakt ?
soms worden op deze manier blijkbaar de drivers en ID weer ververst
gek genoeg werkt het soms, vraag me niet hoe geen idee

en anders denk ik dat je een nieuwe dvd speler moet aanschaffen.
want ook als het opeens wel werkt het kan de keer daarop toch weer fout gaan
gelukkig zjjn ze niet al te uur goed moment om een bleuray te kopen ???
let wel dit is meestal geen brander die zijn denk ik wel prijzig
succes
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een dure blu-ray brander laten inbouwen in moederkast, als die toch regelmatig vervangen moet worden? heb als extraatje wel een externe blu-ray brander, maar interne zijn te duur, als ze om de paar maanden al kapot gaan, dan hou ik t liever op dvd branders en een af en toe gebruikte externe blu-ray lezer/brander