Beeld gaat te snel tijdens editen, hoe fix ik dit?

Ik gebruik sinds een tijdje Adobe Premiere om video's te editen (game captures). Nu heb ik het probleem dat de sequence van het beeld sneller loopt dan de sequence van het geluid. Ze beginnen gelijk, maar het geluid blijft achter, en dat loopt enkel verder uit naarmate de video in Premiere verder afspeelt. Ik kan de snelheid van het beeld aanpassen, maar alleen in losse stukjes, wat niet bepaald handig en praktisch is.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide gewoon synchroon met elkaar lopen?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (1)

De frame-rate van het filmpje waarmee je monteert is waarschijnlijk anders dan de frame-rate van je projectinstellingen. Dus.. je kunt óf je projectinstellingen zodanig instellen dat het overeenkomt met je huidige filmpje óf je exporteert het filmpje waarmee je monteert op zo'n manier dat het overeenkomt met je projectinstellingen. Ik heb onlangs nog hetzelfde probleem gehad en heb toen gekozen voor de laatste optie (omdat het slechts één filmpje betrof binnen een project waar al het overige materiaal wel goed was) Ik heb dit toen met QuickTime Pro van Apple gedaan maar er zullen vast andere programma's zijn die dit ook kunnen, wellicht gewoon met Premiere zelf. Succes