Waarom kan ik op mijn nieuwe lege DVD van 4,7 GB maar 711 MB aan audio schrijven?

Ik probeer met Nero Express een audio DVD te branden. Hoewel de ongeveer 100 liederen in wav formaat slechts 3 GB in beslag nemen, kan ik niet eens die 100 maar slechts 26 nummers erop krijgen, wat neerkomt op 80 minuten volgens Nero. Nochtans staat op mijn DVD 4.7GB/120min
Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je audio-CD gekozen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gebeurd er als je gewoon een dataDVD brandt? Waarmee wil je de DVD afspelen eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een CD-speler (je weet wel, zo eentje met een tuner, CD-speler, versterker...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat niet lukken.
Redbook (Audio CD) kan niet op DVD gebrand worden.
Je kunt wav wel als data op een DVD zetten maar dat zal een 'normaal' CD speler niet kunnen lezen.
http://www.bt-studio.nl/techniek/bestand-types-wav-flac-mp3/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar moet je een CD-R voor kopen geen DVD-R.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal werkt het zo: CD-speler pakt alleen CD
DVD-speler pakt DVD en CD
Blu-ray speler pakt DVD, CD en Blu-ray

Het beste antwoord

Nero houdt het Redbook aan voor audio CD's dat geeft een maximaal aantal minuten van 80(was oorspronkelijk 72). Maar volgens mij kan dat CD spelertje geen DVD's lezen, indien dit wel mogelijk is dan moet je kiezen voor een DATA DVD en dan de wave files erop branden als losse bestanden.(misschien zelfs geconverteerd als mp3, of m4a, flac)

Een CD op deze manier 'overburnen' gaat echt niet werken omdat stand-alone CD spelers zich aan dat Redbook houden...
http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc_Digital_Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet in de brand software aangeven wat voor een schijf er in de brander zit. In jouw geval een standaard CD in plaats van een DVD. Even die instelling aanpassen dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat herkent Nero automatisch.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar wacht even, ik heb een DVD in mijn brander gestopt. Kan een DVD wel afgespeelt worden op een klassieke CD-speler? Ik veronderstel wellicht van niet? Het is voor op zo'n toren, met tuner, versterker, CD-speler, ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nope. Zie reactie op vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat werkt niet... (zie mijn antwoord) wellicht als je al die nummers converteert naar mp3, en die CD speler snapt dat formaat dan krijg je makkelijk die 100 nummers op een CD.