Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een microsoft exchange server en hou voeg je er email adressen aan toe?

Veel bedrijven hebben dit, en ik ook, maar wat is het in mensetaal. Je kan er e-mails mee lezen, maar hoe voeg je email adressen er aan toe? Ik heb een domeinnaam, maar ik heb gewoon als inkomende pop of imap. Hoe kan ik dit hebben in de exchange server?

MVG
Nicocool

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

MS exchange server is een bedrijfs mailserver. Als je via een AD toegang hebt tot een mail distributie lijst of als het bedrijfsbeleid het toelaat om persoonlijke mailing lists te maken dan doe je dat via de Outlook mail client onder het kopje 'contacten'

Voor de duidelijkheid je kunt met exchange geen mails lezen, alleen versturen als een MDA/MTA entiteit.

Toegevoegd na 3 minuten:
BTW: Als je zelf een mailserver wilt optuigen voor je bedrijf o.i.d. Denk dan eens aan gratis alternatieven zoals CentOS verwerkt of i.c.m Communigate(=gratis tot 5 accounts).
MS Exchange zuigt een beetje op dat vlak met hun licentiemodel....en functionaliteit.

Toegevoegd na 4 minuten:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding