Wat is een microsoft exchange server en hou voeg je er email adressen aan toe?

Veel bedrijven hebben dit, en ik ook, maar wat is het in mensetaal. Je kan er e-mails mee lezen, maar hoe voeg je email adressen er aan toe? Ik heb een domeinnaam, maar ik heb gewoon als inkomende pop of imap. Hoe kan ik dit hebben in de exchange server?

MVG
Nicocool

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

MS exchange server is een bedrijfs mailserver. Als je via een AD toegang hebt tot een mail distributie lijst of als het bedrijfsbeleid het toelaat om persoonlijke mailing lists te maken dan doe je dat via de Outlook mail client onder het kopje 'contacten'

Voor de duidelijkheid je kunt met exchange geen mails lezen, alleen versturen als een MDA/MTA entiteit.

Toegevoegd na 3 minuten:
BTW: Als je zelf een mailserver wilt optuigen voor je bedrijf o.i.d. Denk dan eens aan gratis alternatieven zoals CentOS verwerkt of i.c.m Communigate(=gratis tot 5 accounts).
MS Exchange zuigt een beetje op dat vlak met hun licentiemodel....en functionaliteit.

Toegevoegd na 4 minuten: