Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwerk je enqueteresultaten in Excel?

We hebben een online enquete verstuurd waarvan 139 respondenten deze hebben ingevuld (via Thesistools).
Hoe kan ik deze resultaten op een eenvoudige manier in grafieken of diagrammen weergeven? Respondenten 1 t/m 139) staan nu in Excel onder elkaar zoals te zien is op afbeelding 1.
Wanneer ik nu de tweede kolom selecteer krijg ik een cirkeldiagram zoals te zien is op afbeelding 2.
Antwoord 1 = ja, 2 = nee.

Dit is niet overzichtelijk en totaal niet wat ik wil. Ik wil een cirkeldiagram die opgedeeld is in 2 delen, antwoord 1 en antwoord 2. Hoe krijg ik dit voor elkaar in Excel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
28

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om enqueteresultaten in Excel te verwerken, moet je eerst de gegevens invoeren in een tabel. Vervolgens kun je de gegevens analyseren met behulp van verschillende Excel-functies, zoals SOM, GEMIDDELDE, MAX en MIN. Daarnaast kun je ook grafieken maken om de resultaten visueel weer te geven.
(Lees meer...)
Bronnen:
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding