Kun je een dwg-bestand in de niet 'pro'-versie van Sketchup importeren?

Dit is de enige reden waarom we zouden de pro-versie zouden aankopen,
maar misschien kan dit toch met een ommetje?
Het is om op een plan meteen in 3D te tekenen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4K

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. Je kan wel de .dwg omzetten naar .png of .jpg en deze dan als plaatje importeren in Sketchup. De kwaliteit is dan helaas wel iets minder. Je kan de tekening wel precies op schaal krijgen door na het importeren van het plaatje een grote maat in de tekening te meten met het 'rolmaatje', en dan de maat intypen die je op de tekening afleest.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je dan vervolgens 'Enter' drukt vraagt hij om de tekening te schalen.