staat er ook ergens op de harde schijf de installatiepakket van windows 7?

hallo ik mijn laptop is niet meer echt goed dus ik wil windows 7 opnieuw installeren alleen ik heb geen cd dus ik moet het via usb doen maar ik heb alles klaar alleen de installatie pakket van windows 7 kan ik nergens vinden dus staat het op de harde schijf ergens op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Als je een restore partitie hebt waarvan je de laptop naar fabrieksinstelling kun brengen zichtbaar is in harddisk management (rechter muis op my copmputer of mijn computer -> manage of beheren -> disk management of disk beheer zie je de harddrive waarschijnlijk als Disk 0, op deze drive moeten dan meerdere partities aanwezig zijn waarvan één van ongeveer 20 á 30 GB. (als je uefi bios hebt dan is er aan het begin nog een kleine boot partitie)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja maar ik zie dat niet echt als een antwoord op mijn vraag mijn vraag is of er een installatie programma van windows 7 op de harde schijf staat dat is het enige wat ik nodig heb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Restore partitie bevat OOBE versie van Windows, dus in die context bevat die partitie een installatie van windows die unattended wordt geïnstalleerd middels een answer file....Je hoeft die image alleen maar extracten naar een andere harddrive, product key zit ook in die answer file voor als je 'm met hand wilt installeren....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar de vraag is waarom je niet gewoon de recovery gebruikt. Je drukt een knoppencombinatie in en een half uur later staat windows er weer op zoals je het gekocht had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige wat je nodig hebt is een systeem zoals die was toen je 'm kocht, dat gaat dus het beste als je 'm restored... Een kale Windows versie moet je altijd apart de drivers e.d. installeren....
Nee,

In het beste geval staat er op een verborgen partitie een mismeesterde recoveryversie van de fabrikant met alle bloatware van deze laatste erbij!

Je zal dus een image van een windows 7 installatie dvd moeten uitpakken om vervolgens mbv een geschikte tool van deze bestanden een opstartbare usb te maken.