Windows XP, Vista, Windows7?
Bij XP is het bijvoorbeeld 'Simple Filesharing' uitzetten onder mapopties, daarna krijg je een security tab erbij als je de eigenschappen van een map opvraagt, in deze security tab kun je bepalen welke gebruiker(gebruiker die lokaal kan inloggen, of gebruiker indien gedeeld over het netwerk) inzage mag in deze map. Anders zijn er applicaties beschikbaar zoals iSode Secure Directories om een extra password op een map te zetten, en de boel zo te beveiligen als je maar met één lokale gebruiker inlogt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het moet wel zo zijn dat ikzelf ook de code moet intoetsten. Is dan het bovenstaande voldoende?
Op de volgende website (Microsoft) wordt dit onderwerp uitvoerig behandeld:

http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc757979(WS.10).aspx

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 2 minuten:
Mocht U het prettig vinden om het softwarematig te doen ,dan is dit misschien iets voor U :

http://www.winability.com/mysecretfolder/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Erik,

Als je niet wil dat je vriendin/vrouw/moeder * (doorhalen wat niet van toepassing is) de grote hoeveelheden porno ziet die je op je computer hebt opgeslagen, dan zijn daarvoor een aantal oplossingen. Een snelle (maar voor een ander makkelijker te omzeilen) maatregel is bij eigenschappen het vakje 'verbergen' aanzetten. Er zijn betere manieren om bestanden en mappen zgn. superonzichtbaar te maken. Hoe dat precies werkt vind je terug via de link. Het is een beschrijving voor Windows XP maar is ook bruikbaar voor haar opvolgers.

Succes!