Waarom is mijn wordpress dashboard enorm traag?

Mijn wordpress-dashboard is ontzettend traag. Producten toevoegen is vrijwel onmogelijk door de slechte verbinding. Vaak blijf de pagina oneindig laden zonder resultaat. Plug-ins deactiveren had geen uitwerking hierop. Heeft iemand een oplossing/ervaring met dit probleem? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

Dat kan meerdere oorzaken hebben. De meest waarschijnlijke oorzaak is slome hosting of een slome server. Op shared hosting staan vaak veel sites op een server die ook invloed hebben op andere sites. Een VPS of dedicated server sta je alleen op waardoor dit geen invloed heeft op jouw website. Je kan je host eens benaderen en vragen of ze naar dit probleem willen kijken. Als je geen eigen server wil beheren kan je managed wordpress hosting overwegen.

Daarnaast kan het zijn dat plugins problemen geven en de site sloom maken. Je kan dit testen met behulp van: https://wordpress.org/plugins/p3-profiler/
Meestal zijn het vooral de kleinere minder populaire plugins die fouten bevatten. Ook geldt meestal: Hoe minder plugins, hoe sneller de website.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik ga ermee aan de slag en hoop dat het probleem ermee opgelost word.