bestaat er een software warmee je makkelijk een game kan maken?

ik wil graag een game maken zoals habbo of ja van die 3D games.
ik heb duidelijk geen verstand van html php of css dus bestaat er misschien een software waarmee je makkelijk een game kan maken.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met rpg maker kan je makkelijk een rpg game maken. Maar dingen als habbo weet ik niet

Antwoorden (3)

Voor een game zul je wel meer nodig hebben dan HTML en PHP.

Als je een 2D platformer wilt maken, Of een flappy bird spel, Pong etc. Kun the
GameMaker (studio) gebruiken, Studio heeft wel een aardig prijskaartje. Maar heeft wel compibaliteit met IOS, Android en andere platforms.
voor 3D games en Habbo spellen(Dit is mogelijk zonder programmeren, Maar is illigaal en je reskeert een dikke boete en wie weet wat meer)
Kun je Unity 3D gebruiken, Ook een dik prijskaartje als het goed is maar , het heeft wel aardig mooie games( Begone bijvoorbeeld)

HTML, PHP, en CSS wordt meestal alleen gebruikt voor websites.

Al neemt dit aardig veel tijd en hoofdpijn in beslag.

OOk, Heb je een beetje Photoshop verstand nodig. Want je moet icoontjes, Banners en meer maken.

Toegevoegd na 40 seconden:
Gamemaker programmas Hebben in het programma zelf en ook op youtube honderden tutorials hoe je iets kan maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn een aantal open source game engines die je misschien kunnen helpen. De lijst in de link is nogal lang en ik heb geen idee van de kwaliteit. Open source is in principe gratis maar ik denk dat je even zoet bent met uit te vogelen wat je allemaal nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om echt een Game te maken die te vergelijken is met habbo heb je zeker wel wat kennis in programmeren nodig. Html heb je niks aan bij Games maar als je zou willen beginnen met programmeren dan raad ik je toch aan om met html te beginnen omdat het een vrij simpel script is waarvan je het resultaat direct kunt zien. Als programmeren niet helemaal zo jouw ding is dan zijn er natuurlijk ook van die porgramma's die je games laten maken maar dat is als lego vergeleken met een huis. Het kan wel even leuk zijn maar als je echt een goede game wil maken zul je bij het echte werk moeten beginnen. Als je eenmaal zover bent dan raad ik je aan de Unity of de Unreal engine te gebruiken want deze zijn iets makkelijker in gebruik dan bijvoorbeeld de Cryengine