Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaat er een software warmee je makkelijk een game kan maken?

ik wil graag een game maken zoals habbo of ja van die 3D games.
ik heb duidelijk geen verstand van html php of css dus bestaat er misschien een software waarmee je makkelijk een game kan maken.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
729
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met rpg maker kan je makkelijk een rpg game maken. Maar dingen als habbo weet ik niet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voor een game zul je wel meer nodig hebben dan HTML en PHP.

Als je een 2D platformer wilt maken, Of een flappy bird spel, Pong etc. Kun the
GameMaker (studio) gebruiken, Studio heeft wel een aardig prijskaartje. Maar heeft wel compibaliteit met IOS, Android en andere platforms.
voor 3D games en Habbo spellen(Dit is mogelijk zonder programmeren, Maar is illigaal en je reskeert een dikke boete en wie weet wat meer)
Kun je Unity 3D gebruiken, Ook een dik prijskaartje als het goed is maar , het heeft wel aardig mooie games( Begone bijvoorbeeld)

HTML, PHP, en CSS wordt meestal alleen gebruikt voor websites.

Al neemt dit aardig veel tijd en hoofdpijn in beslag.

OOk, Heb je een beetje Photoshop verstand nodig. Want je moet icoontjes, Banners en meer maken.

Toegevoegd na 40 seconden:
Gamemaker programmas Hebben in het programma zelf en ook op youtube honderden tutorials hoe je iets kan maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn een aantal open source game engines die je misschien kunnen helpen. De lijst in de link is nogal lang en ik heb geen idee van de kwaliteit. Open source is in principe gratis maar ik denk dat je even zoet bent met uit te vogelen wat je allemaal nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden