hoe kan ik mijn geluid uit mijn oordoppen harder maken?

Hoi, ik zat laatst in de trein, waarbij bleek dat ik opeens bijna geen geluid hoorde uit mijn oordoppen van mijn laptop. eerst had ik hier geen last van, maar nu opeens wel, misschien na een update. Als ik alleen zit en er weinig omgevingsgeluiden zijn is het nog wel hard genoeg, maar met omgevingsgeluiden niet. Ik heb al rechts onderin bij de mixer alles op het hardst staan, maar dit helpt ook nauwelijks. (Ik heb windows 8 op een Toshiba)

Groetjes Rutger

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.4K
Poet
9 jaar geleden
plugje er dieper induwen, of juist wat verder eruit trekken. Misschien nieuwe oordopjes halen als de plug slechts contact blijft maken.
Verder niet alleen het volume van je mixer omhoog doen maar ook het volume van het bestand dat je afspeelt.
Poet
9 jaar geleden
sorry, slechts = slecht
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Test je oordopjes ook eens op een andere laptop/pc of telefoon. Misschien ligt het aan je oortjes (kabelbreuk).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat je oren ook eens testen. Misschien heb je in het verleden je muziek al te vaak te hard gezet en zijn ze slechter geworden.

Antwoorden (1)

Installeer de audio drivers van het betreffende moederbord eens vanaf de meegeleverde CD/DVD. Ik vermoed dat een bepaald programma ervoor heeft gekozen om je geluid instellingen (ongevraagd) aan te passen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is al opgelost! Ik keek toevallig in firewall, voor iets anders, waarin ik extern volume beheer niet aangevinkt zag staan, deze even aangevinkt, en nu werkt het weer goed.